#1 13-05-2011 13:43:44

 deN

http://www.zubrzyca-cs.xpag.pl/grafika/admin.gif

status Buka.!
Skąd: Redtubolandia
Zarejestrowany: 03-04-2011
Posty: 6
Punktów :   
WWW

Jak skonfigurować vhe 3.4

Witam !

W tym poradniku pokaze wam jak skonfigurowac Valve Hammer Editor

VHE (Valve Hammer Editor) jest głównym narzędziem do robienia map do CSa. Kupując Conter Strike (Half Life) nabywamy też VHE tyle, że w starszej wersji, w której narzędzie to nazywało się Worldcraft. Jednak ja zdecydowanie polecam pobranie najnowszej wersji. Do której jest możliwość instalacji łatki spolszczającej program. Wówczas praca w edytorze jest znacznie poręczniejsza.

Z instalacją VHE nikt nie powinien mieć problemów, instaluje się dokładnie tak samo jak większość programów pod Windows, instalujemy w dowolnym katalogu np.: c:\Program Files\Valve Hammer Editor.

Instalując polską łatkę wskazujemy katalog w którym zainstalowany jest nasz edytor, czyli VHE. Z tym również nie powinno być problemów.

Kolejnym krokiem jest instalacja plików FGD, czyli plików definiujących typ gry. Nas interesuje tylko Counter Strike, więc instalujemy pliki przeznaczone właśnie dla tej gry. Bez tych plików niemożliwa jest praca z VHE o czym początkujące osoby mogą niewiedzieć. Plik CS_ekspert_PL.zip należy rozpakować do jakiegoś tymczasowego katalogu. Następnie z tego katalogu plik CS_ekspert_PL.fgd przenosimy do c:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\ (jeżeli nie istnieje katalog fgd oraz counter-strike to stwórz takie). Teraz przenieś cały katalog CS (z rozpakowanego archiwum) do c:\Program Files\Valve Hammer Editor\sprites\ tak aby w katalogu sprites znajdował się katalog CS.

Ostatnią rzeczą jest zainstalowanie kompilatorów. Ja propunuje je zainstalować do katalogu w którym jest VHE czyli w c:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\ po instalacji w tym katalogu powinien znajdować się katalog zhlt253-17 z naszymi kompilatorami(czasem moze zdarzyc sie tak, ze mapka nie chce sie kompilowac, a spowodowane to moze byc tym ze kompilatory nie sa na tym samym dysku co silnik gry, dlatego radze zeby wszystko bylo na jednym dysku).

Już więcej nic nie trzeba kopiować, teraz dopiero uruchamiamy VHE, aby go skonfigurować do pracy. Otworzy się nam pusty program. Powinno się pokazać okienko z zapytaniem, czy chcesz skonfigurować program. Odpowiedź brzmi TAK. Jeśli się okienko nie pokaże to:
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_01.jpg
Wybieramy menu Narzędzia -> Opcje...
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_02.jpg
Otwiera się okienko
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_03.jpg
W zakładce Generalne ustawienia zaznaczamy pola tak jak na rysunku
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_04.jpg
Kolejne zakładki konfigurujemy wg poniższych rysunków
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_05.jpg

http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_06.jpg
Teraz przechodzimy do bardziej skomplikowanej zakładki.
Klikamy na zakładkę Konfiguracja gry
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_07.jpg
W polu Typ gry poprzez przycisk Edycja dodajemy typ gry. Po kliknięciu na przycisk Edycja otworzy się kolejne okienko w którym klikamy na przycisk Dodaj, wprowadzamy nazwę gry, czyli counter i klikamy na Ok. Teraz nasze okienko powinno zawierac nazwę counter
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_08.jpg
i jeżeli tak jest klikamy na przycisku Zamknij
Teraz w kolejnym polu
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_09.jpg
definiujemy typ gry, czyli w polu Plik definicji gry *.FGD dla WorldCraft poprzez kliknięcie na przysicku Dodaj wskazujemy programowi miejce gdzie mamy zainstalowany plik .fgd. W naszym przypadku jest to c:\Program Files\Valve Hammer Editor\fgd\counter-strike\CS_ekspert_PL.fgd Jak wszystko pójdzie ok to w dotychczas pustym polu pojawi się ścieżka do naszego pliku .fgd
Pola Format tekstur: oraz Typ mapy: zostawiamy bez zmian, czyli tak jak na rysunku
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_10.jpg
W kolejnych polach proponuje użyć następujących ustawień
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_11.jpg
Kolejnym krokiem
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_12.jpg
jest wskazanie miejsca na dysku w którym zainstalowana jest gra Counter Strike (wskazujemy plik cstrike.exe). Standardowo jest to c:\Program Files\sierra\Counter-Strike\cstrike
Kolejne pole
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_13.jpg
pozostawiamy puste.
W ostatnich dwóch polach
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_14.jpg
wybieramy katalog w którym będą znajdować się tworzone przez nas mapy. W obu polach wybieramy następującą ścieżkę c:\Program Files\Valve Hammer Editor\maps\
Przechodzimy do kolejnej zakładki Tekstury
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_15.jpg
Poprzez przycisk Dodaj WAD dodajemy pliki .wad z teksturami. Pliki te znajdują się w katalogu z grą. Ja propunuje dodać największy standardowy plik czyli halflife.wad standardowo znajdujący się w c:\Program Files\sierra\half-life\valve\halflife.wad (na screenie są inne ścieżki ponieważ ja katalog z grą mam na innym dysku). Można oczywiście dodać jeszcze inne wady, jednak nie powinno być ich więcej niż 8. gdyż mogą być problemy przy kompilacji. Na początek w zupełności wystarczy halflife.wad
W ostatniej zakładce Kompilacja gotowej mapki
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_16.jpg
będziemy kolejno wskazywać miejsca,w których są odpowiednie pliki. I tak w pierwszym polu wybieramy c:\Program Filessierra\Counter-Strike\cstrike.exe
Kolejne pola to katalog w którym zainstalowaliśmy kompilatory, czylic:\Program Files\Valve Hammer Editor\tools\zhlt253-17\ i z tego katalogu wybieramy plik hlcsg.exe
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_17.jpg
W kolejnych polach
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_18.jpg
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_19.jpg
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_20.jpg
z tego samego katalogu, wybieramy kolejno następujące pliki hlbsp.exe, hlvis.exe, hlrad.exe
W ostatnim już polu
http://borg.celinternet.pl/mapy/poradniki/vhe/vhe_21.jpg

wybieramy katalog w którym umieszczane będą mapki po kompilacji, czyli takie na których już można grać. Standardowo takim miejscem jest c:\Program Files\sierra\Counter-Strike\cstrike\maps


Skopjowane z cscenter.pl


Pomoglem daj +. NIE WACHAJ SIE TO NIC NIE KOSZTUJE     

deN to mistrz!


deN  -  [AYFKM]?[Zubrzyca]! masz ?
[AYFKM]?[Zubrzyca]!   - co ?
deN   - GOWNO ^^  hahahaa

http://cache.www.gametracker.com/server_info/80.82.16.66:27045/b_560_95_1.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl